El bilingüisme fa referència a la capacitat d’un individu o grup social d’utilitzar dues o més llengües a un mateix nivell. No és un fenomen de la llengua sinó del seu ús.
Hui en dia aquest tema és un dels més importants i debatuts tant a nivell social com a nivell educatiu ja que es considera que les persones bilingües tenen un cervell més adaptat a qualsevol canvi en la vida, estan més ben preparades per afrontar noves situacions i són més eficaços davant estímuls.
Com a mestra, pense que tots haurien d’aprofitar les oportunitats que s’ofereixen a algunes escoles.
Actualment, existeixen tres programes educatius al sistema escolar valencià com són el PIP, PEV i PIL els quals tenen com a principal objectiu el d’aconseguir que els alumnes siguen bilingües al final del seu període escolar.
No obstant això considere que el més adequat per a poder aprendre una altra llengua és el PIL (Programa d´Inmersió Lingüística) pensat per a xiquets i xiquetes no valenciaparlants o que viuen en lloc on el valencià no és la llengua majoritària de comunicació. Aquest programa està pensat perquè, a partir de la voluntat de pares, mares i tutors, els i les alumnes puguen adquirir una competència lingüística en una llengua que no és l’habitual.
Aquesta oportunitat no hauria de deixar-se passar, els xiquets i xiquetes haurien d´aprofitar-la des de xicotets ja que és quan tenen més capacitat d’aprenentatge. A més, una bona educació bilingüe potser facilite l’adquisició d’altres idiomes i faça que es tinga una millor preparació per al futur.
En conclusió, pense que tant el bilingüisme com els programes que hi ha per a la seua promoció són molt importants i s´ha de tenir en compte a l’ensenyament dels nens i nenes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada