Amb aquesta carta, volia fer-vos coneixedors d’una de les conferències de la Universitat d´ Alacant a la qual vaig assistir abans de les festes de Nadal ja que em va parèixer molt interessant tant per a nosaltres, els mestres, com per a vosaltres, els pares i les mares dels nens i nenes de Primària. El tema que es va tractar va ser “La introducció d’una segona llengua i del llenguatge escrit, partint del llenguatge oral matern”.
Ens van contar l’experiència viscuda per Liliana Carbó i Júlia Salort al col·legi de “El Castell” on els xiquets aprenen a partir de contextos que donen significat, ja que ells han de raonar, pensar, etc.
Es treballa la llengua amb textos, morfologia, etc, però sempre jugant amb ella. En la seua metodologia empren una persona amb els coneixements adequats, una llengua i un espai per dur a terme l’activitat docent d´una manera motivadora i dinàmica.
Atenent a la lectura, cal iniciar-se a partir d’hipòtesi de crear un gran conjunt de coneixements visuals que ajudaran als alumnes a tindre una lectura comprensiva, i establir una relació entre el text i el context, ja que els textos que treballen són funcionals, es a dir, reals.
Pel que fa a l’escriptura, podem contemplar aspectes externs (grafisme) i interns (construcció). Als externs han de conèixer la direccionalitat, la linealitat, el traç cal·ligràfic que es fa amb copia de models, i familiaritzar-los amb l’escriptura de textos diversos. Als interns han de conèixer les lletres i els fonemes als quals equivalen, les síl·labes, les paraules, la seva separació i les normes ortogràfiques i signes de puntuació.
Per a finalitzar, dir que hem d’estimular l’aprenentatge, la lectura i l’escriptura dels nostres xiquets i xiquetes d’una forma natural; ha d’haver un context que els donen significat i utilitat. Considere que l’objectiu a partir del qual s'ha de treballar és la comprensió del funcionament del sistema alfabètic tant per a escriure com per a llegir.
Una salutació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada