dijous, 1 de desembre del 2011

L'equipatge: ens n'anem de vacances!


•          Segons l'àudio, quin temps atmosfèric ha fet al País Valencià els últims dies?
Pluges que van deixar més de 20 litres per metres quadrats a la comarca del comptat i 32 litres per metres quadrats a la costera.

•          I quin oratge pronostiquen per a dissabte?
Millorarà els últims dies, l’oratge s’està normalitzant.

•          Qui s’endu més equipatge?
Paula.

•          Podries enumerar alguns dels objectes d'higiene personal que Paula estava alçant a la maleta?
L’eixugador, el bronzejador, la crema post-solar, l’esprai de màxima protecció, el xampú, el sabó, el raspall de cabells i el de les dents, la bolseta de restauració,  rímel, pintallavis, maquillatge, coloret, crema depilatòria, escuma, colònia, desodorant, pasta dels dents, talc, tovalloletes humides...

•          I objectes i indumentària relacionada amb el turisme de platja?
Tovallola de platja, el pareo marró i el blanc, els tres biquinis i el banyador.

•          Què ha de comprar Daniel en Mercatrona?
Tovalloletes humides per a Martí i de desodorants per a ells a més de dentifricis, seda dental i exili.

•          Quina paraula és sinònim d'aiguat?
Pluja.

•          Quin adjectiu serveix per a descriure un cel ple de núvols?
Massa de precipitacions.

•          Quina de les paraules esmentades és la peça de roba esportiva?
Xandall.

•          Què usaries per a eixugar els cabells?
L’eixugador.

•          Amb quina paraula es denomina una calor extrema?
Calitja.

•          Quina expressió es refereix a l'hora del capvespre?
A la fi del dia.

dimarts, 22 de novembre del 2011

Com va la vida...


• Com es titula el programa?
Com va la vida.

• De quin material és el got?
De plàstic


• Què és el caganer? On es posa el caganer? Per què no convé posar el caganer en el lloc que li correspon?
Una figura del Betlem. Perquè fa pudor. Es posa a una distància d’un pam.

• Qui està a l'espera per a una operació de pròstata?
El seu nebot. Tancada (És una excepció).

• Quants amics té Buenafuente? Per què?
En té tres. 

• A què es dedica l'Eduard Punset?
És divulgador, científic.

• Que no domina aquest home?
La perruqueria.

• Segons Buenafuente, què li creix a Eduard Punset en comptes de cabell?
Cotó.

• Què fa d'alçària en Pau Gasol?
2,15 metres.

• Quant de temps dura com a màxim la concentració humana?
21 minuts, desprès desconnecta.

• Què fan els gossos que se'ns apega als humans?
Badallar.

• De qui podria tindre por un lleó?
De la sogra.

• De què serveix badallar, segons un estudi científic de la Universitat de Princeton?
De refredar el cervell quan està calent.

• Què faria sense problema el Buenafuente en la secció de sexe del programa?
Quedar-se nu.

• Amb què compara el sexe?
Amb el futbol.

  Què pot fer el cervell involuntàriament en un enterrament?
Posar música al cap.

• Qui va per lliure respecte del cervell?
El nervi òptic.

• Per què parla de Fernando Trueba?
Perquè és visc.

• On pensa Buenafuente que segur que hi ha peatges?
A l’eternitat.
        
• Quin és l'ésser viu més nombrós de la terra?
Els bactèries.









Carta als pares i mares.

Benvolguts pares i mares:

Us escrivim aquesta carta per comunicar-vos diverses coses. D'una banda, us informem que la classe d'anglés que els vostres fills i filles reben dimarts i dijous canviarà de data. A partir de la setmana que ve s'impartirà dimecres i divendres. Actualment, tenen dues hores setmanals que es mantindran fins al final de mes. A partir d'aquest moment, el nou professor, John Parell, els farà deu mensuals, repartides segons el seu criteri. Si teniu qualsevol problema, el trobareu en el despatx general de nou a deu.
        
En segon lloc i respecte a l'excursió, recordar que inicialment, teníem intenció d'anar al Museu del Vi a Monòver. Però no podrem anar perquè no han demanat amb antelació les entrades i ara no en queden per a aquest mes.

Alguns de vosaltres no heu ingressat els diners de la quota de material. El número de compte corrent on cal fer l’ingrés apareix en el document que us adjunte. També podeu lliurar directament els diners a l'encarregat del menjador. El localitzareu de nou a onze en la secretària.

Teniu a la vostra disposició el «Bloc del Cicle». Com vam acordar en l'última reunió, penjarem tota la informació que vegem que siga interessant. Així aconseguirem estalviar-nos almenys dos de les reunions que solem fer anualment. L'adreça és http://tossaldemillar.blogspot.com.

Finalment, hem de comunicar-vos que el Claustre de professors d'aquest centre, actualment anomenat CEIP 45 de la  Canyada del Fenollar, ha estudiat la proposta de nova denominació que ha estat tramitada pel AMPA.

Recordar que va haver-hi una consulta popular promoguda pel AMPA per triar un nom nou per al col•legi entre diverses possibilitats. Va quedar en primer lloc el nom de «Tossal de Miler» que, com sabeu, és la denominació de la zona on està situat.

Després d'un intens debat, el claustre ha aprovat el nom de «Tosal de Miler», escrit amb una sola essa. Es van adduir arguments a favor i en contra. Entre els primers, es va comentar que aquesta era l'ortografia que sempre s'havia utilitzat per al nom de la zona i que ara no era moment de modificar res. D'altra banda, el grup que defensava la proposta inicial aprovada pel AMPA va argumentar que la paraula «tossal» no pertany a l'espanyol sinó al català i, per tant, són les regles ortogràfiques del català les que han de prevaler i, en conseqüència, solament existeix la possibilitat d'escriure-ho amb dues esses. A més, van afegir que segons la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, La Canyada és zona de predomini lingüístic valencià i això implica que la toponímia menor ha de mantenir la forma valenciana, si existeix.

La votació va donar com a vencedora la contraproposta del claustre i és així com s'elevarà al Consell Municipal. Tots els mestres del primer cicle de primària del col•legi, tant del PIP, com del PEV i del PIL, creiem que el claustre ha comès un error que intentarem que es corregisca. Si penseu que el tema mereix la vostra atenció, per favor, visitar l'entrada del bloc que obrirem matí sobre el tema per enviar-nos comentaris amb idees que pugan orientar la qüestió.

Esperem els vostres comentaris.
Una abraçada.
                                           Els mestres de Primer Cicle.

dijous, 27 d’octubre del 2011

Un pla docent.


Els numerals cardinals.

Els numerals cardinals indiquen nombre exacte i enter, corresponent als nombres naturals: tres cabassos, quatre paquets d’arròs.







Remarques sobre els cardinals:

a) Les formes u i un, corresponents a la unitat, tenen usos diferenciats.

  • Precedint un substantiu usem un (Un ordinador i tres impressores).
  • S’utilitza un si ens referim a una sèrie (Va comptar d’un a cent) o si hi ha implícit un substantiu, com en el futbol (Van quedar un (gol) a zero).

  •  Usem u quan no té un valor quantitatiu, sinó identificatiu o de referència (El quilòmetre u de la comarcal).
  • Usem u com a nom del número 1 (L’u de copes, Ha quedat el número u de la promoció).

b) Els cardinals són invariables, excepte un, dos i cent (precedit d’una unitat de centena), que tenen les formes de femení una, dues, tres-centes, quatre-centes.


c) Alguns cardinals admeten una doble forma:
  • Vuit / huit, disset / dèsset, dinou / dènou. En el cas de vuit / huit (i els derivats), en la llengua escrita.

d) Gràficament, s’usa el guionet per a separar unitats i desenes (vint-i-tres, trenta-quatre) i unitats de centena i centenes (dues-centes, tres mil quatre-centes seixanta-tres).

La paraula DUC (desena-unitat-centena) serveix com a regla en què s’usa el guionet.


e) D’acord amb les regles generals d’apostrofació.
  • L’article s’apostrofa seguit d’un nombre començat per vocal, tant si s’escriu en lletra com si usem la xifra: L’onze de desembre, L’11 de desembre.


ACTIVITATS.
           
  1. Activitat diària, continuada. Demanar als alumnes que posen la data amb lletra i amb número cada vegada que comencen alguna assignatura.
                        -Hui és 27/10/2011 à Vint-i-set d´Octubre de dos mil onze.


  1. Activitat puntual. El mestre o la mestra pregunta als alumnes: Quanta gent hi ha en la classe?  El docent diu qui comença a comptar i cada xiquet diu el seu número de manera ordenada.
                        -Jo sóc el número un, jo el dos, i així successivament.


  1. Activitat puntual. El mestre o mestra escriu qualsevol número amb lletra i fa que un xiquet surta  a la pissarra perquè ho escriga. L´ altra opció és fer-ho al contrari, posar-ho amb numero i després amb lletra.
                        - 2345 : dos mil tres-cents quaranta-cinc
                        - Cent vint-i-dos : 122



ACTITUDS.

Amb aquestes activitats volem que el xiquets i xiquetes tinguen una actitud positiva davant els números, que aprenguen d'una manera diferent a identificar-los i escriure’ls . De manera que no se’ls obliden i els tinguen sempre presents. A més els números són molt importants tant a les matemàtiques con a la nostra vida diària.

dissabte, 15 d’octubre del 2011

Bilingües al poder!

El bilingüisme fa referència a la capacitat d’un individu o grup social d’utilitzar dues o més llengües a un mateix nivell. No és un fenomen de la llengua sinó del seu ús.

Hui en dia aquest tema és un dels més importants i debatuts tant a nivell social com a nivell educatiu ja que es considera que les persones bilingües tenen un cervell més adaptat a qualsevol canvi en la vida, estan més ben preparades per afrontar noves situacions i són més eficaços davant estímuls.

Com a mestra, pense que tots haurien d’aprofitar les oportunitats que s’ofereixen a algunes escoles.

Actualment, existeixen tres programes educatius al sistema escolar valencià com són el PIP, PEV i PIL els quals tenen com a principal objectiu el d’aconseguir que els alumnes siguen bilingües al final del seu període escolar.

No obstant això considere que el més adequat per a poder aprendre una altra llengua és el PIL (Programa d´Inmersió Lingüística) pensat per a xiquets i xiquetes no valenciaparlants o que viuen en lloc on el valencià no és la llengua majoritària de comunicació. Aquest programa està pensat perquè, a partir de la voluntat de pares, mares i tutors, els i les alumnes puguen adquirir una competència lingüística en una llengua que no és l’habitual.

Aquesta oportunitat no hauria de deixar-se passar, els xiquets i xiquetes haurien d´aprofitar-la des de xicotets ja que és quan tenen més capacitat d’aprenentatge. A més, una bona educació bilingüe potser facilite l’adquisició d’altres idiomes i faça que es tinga una millor preparació per al futur.

En conclusió, pense que tant el bilingüisme com els programes que hi ha per a la seua promoció són molt importants i s´ha de tenir en compte a l’ensenyament dels nens i nenes.

dijous, 13 d’octubre del 2011

Un ensenyament diferent.

Hui en dia, les xarxes socials són un greu problema a l’escola ja que distrauen als alumnes a les classes on s’utilitza l’ordinador.

Des del nostre punt de vista, pensem que aquesta eina d’ensenyament té avantatges però també inconvenients.

D’una banda, els pares es queixen perquè l’ús de l’ordinador fa que els seus fills juguen amb un instrument que en principi hauria de ser educatiu. A més hi ha molts professionals de l’educació que encara no saben desenvolupar-se davant les noves tecnologies, no obstant, hi ha alguns mestres que estan en procés d’aprenentatge. A aquests dos inconvenients s’ha d’afegir els possibles problemes de connexió ha Internet que puguen sorgir.

D’altra banda pensem que aquest tipus d’educació resulta molt còmoda per als mestres, ja que es facilita el seu treball; als alumnes, els quals no han d´ anar tan carregats a l’escola i als pares, els quals s’estalvien diners a llarg termini. Però també podríem dir que ajuda d’una o altra manera al medi ambient ja que cada vegada utilitzem menys els fulls.

Com a conclusió podríem dir que hi ha més avantatges que inconvenients per això nosaltres com a mestres considerem que hem de traure partit a aquesta nova eina d’ensenyament i en resposta a totes les complicacions que pot traure, com a possible solució podríem restringir a l’escola algunes xarxes socials i videojocs.